Pengalaman time banjir...

Salam..

    Entry kali ni tentang musim hujan yang sedang dialami oleh tempat tinggal aku iaitu Kuala Nerang, Kedah..Ya, kat sini hujan, xlebat tapi hujan tak berhenti, akan berhenti berapa minit lepas tu hujan balik, apabila bulan 11 dan 12 mesti akan banjir, tahun lepas banjir tapi nasib baik rumah iqa tak kena tapi terkurung tak boleh pergi mana, semua jalan tutup.. sedih... :(

    Nasib baik banjir time nak hampir cuti kolah or time cuti kolah, tak la ada masalah sangat tapi kesian kt budak-budak SPM kan, OMG tahun depan iqa SPM, lau banjir macam mana la, (nasib baik rumah dekat dengan kolah, so tak da masalah kot, huhu)

    Kami sekeluarga terjerat dengan banjir sejak tahun 2006, sejak kami pindah ke sini, (dulu dok gurun, kedah sebab tu tak pernah kena banjir, hehe) tapi time tu dok Padang Terap, pengalaman yang paling pahit la sebab time banjir iqa, mak dan abang-abang balik kampung kulim tapi abah duduk sorang-sorang kat rumah padang terap sebab kerja, kami terpisah dengan abah seminggu ke 2 minggu (dah terlupa)  abah terpaksa makan maggie kosong, makan makanan yang ada kat rumah dah kedai, kesian sangat dekat abah..

    Kami ni cuma boleh telefon abah ja, sebab nak balik rumah sana tak boleh sebab jalan tutup.. sedih sangat la time tu.. T__T, hanya tuhan saja tahu bertapa rindunya kat abah dan simpati dengan abah..Tiap-tiap tengok berita nak tahu perkembangan tentang banjir, apabila surut dah, jalan pon boleh lalu, terus balik rumah.. Hilang rindu apabila jumpa abah.. hehehe...


     Lepas tu yang banjir yang teruk pulak tahun lepas, 2010, time tu kami dah pindah dekat Pekan Kuala Nerang, ni iqa sekeluarga terperangkap kat rumah, haishh, nasib baik rumah tak kena bnjir.. ni gambar-gambar banjir tahun lepas..



       Tu jalan nak pergi ke rumah iqa, tapi xboleh lalu, jadi terkurung la.. :(



Rasa-rasanya tahun 2011 pun akan banjir sebab hujan tak berhenti pon, ermmm.. patut kah balik kampung atau dok rumah ja,..?? tak tahu lagi la.. >......<



P/S: tu pengalaman iqa la, iqa tahu ada orang lebih teruk dari iqa ya, kena rendah banjir la, rumah tergelam sebab banjir la, kesian iqa tengok... harap-harap tahun ni tak teruk banjir atau tak banjir.. tapi itu semua tentuan ILAHI, dan segala dugaan yang DIA beri harus kita tempuhi kan... wasalam......
Thankz ya, DATANG LAGI YA, ^__^

0 love iqa zaliqa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...